Liste complète des notices publiques
Page 2130/2656
- Time-dependent AUC with right-censored data: a survey. In: Risk Assessment and Evaluation of Predictions
- Pedestrian injury patterns according to car and casualty characteristics in France
- L’évaluation environnementale des routes avec le logiciel Écorce
- Influence of surface conductivity on the apparent zeta potential of amorphous silica nanoparticles
- Highly Explosive 2010 Merapi Eruption: Evidence for Shallow-Level Crustal Assimilation and Hybrid Fluid
- Instability scenarios between elastic media under frictional contact
- Metamorphic and geochronogical study of the Triassic El Oro metamorphic complex, Ecuador: Implications for high-temperature metamorphism in a forearc zone
- The use of passive seismological imaging in speleogenetic studies; an example from Kanaan Cave, Lebanon
- Seismoelectric wave propagation numerical modelling in partially saturated materials
- P-T-t estimation of deformation in low-grade quartz-feldspar-bearing rocks using thermodynamic modelling and 40Ar/39Ar dating techniques: example of the Plan-de-Phasy shear zone unit (Briançonnais Zone, Western Alps)
- Statistical inverse problems for non-Gaussian vector valued random fields with a set of experimental realizations
- Simulation of the Unsaturated Excavation Damage Zone around a Tunnel Using a Fully Coupled Damage-Plasticity Model
- Elaboration et évaluation de plusieurs méthodes d'entraînement pour améliorer la sécurité des piétons âgés lors de la traversée de rue. Rapport final du projet SEPIA
- Sécurité et mobilité des usagers âgés de la route: impacts des déclins cognitifs et possibilités d'entraînement
- Cognitive changes in older road users. Deliverable of the European Project SAMERU, WP1 - Action 1.8
- Characterisation of bentonite polymer for bottom liner use
- Sensorial changes in older road users. Deliverable of the European project SAMERU, WP1 - Action 1.6
- Livrable intermédiaire du projet AVIMOTO. Expérimentation 1: Influence de l'ergonomie des feux avant de moto sur la décision d'effectuer une man½uvre de tourne-à-gauche. Méthodologie d'étude et premiers résultats
- Factors affecting PTW's sensorial conspicuity: effects of car DRL and motorcycle headline design. Projet 2-BE-SAFE. Contribution to WP 5.2. Experimental Studies on PTW’s Visual Concpicuity
- La conspicuité sensorielle des deux-roues motorisés : influence du type de configuration d'éclairage frontal