Liste complète des notices publiques
Page 1169/2656
- ESEM study of the humidity-induced swelling of clay film
- Full 3D investigation and characterisation of capillary collapse of a loose unsaturated sand using X-ray CT
- Finite element simulations of the behavior of piled-raft foundations using a multiphase model
- Measuring the surface tension of yield stress fluids
- Effect of pumice and sand on the sustainability of granular iron beds for the aqueous removal of CuII, NiII, and ZnII
- Entrance and exit effects for a viscoelastic liquid displacing a simple liquid through a contraction
- Enhanced displacement of a liquid pushed by a viscoelastic fluid
- Pseudo-potentials and bipotential: a constructive procedure for non-associated plasticity and unilateral contact
- Experimental study on water evaporation from sand using environmental chamber
- Evolution tardi-glaciaire et holocene d'un bassin versant de moyenne montagne (lac de la Thuile, massif des Bauges) : impacts climatique et anthropique
- Géochimie haute résolution sur archives naturelles continentales (sédiments, spéléothèmes, cernes d'arbres): mesures de routine et développements analytiques
- Spatialisation de dépôts co-sismiques dans le remplissage sedimentaire du lac de Vens (Mercantour, Alpes Françaises).
- L'enregistrement des variations séculaires du champ magnétique terrestre par les sédiments des lacs d'altitudes dans les alpes françaises : un outil supplémentaire de datation ?
- Sediment archive of lake vens (sw european alps, france) as a record of large magnitude earthquakes
- Mobilités du quotidien, manières d'habiter et socialisation d'adolescents d'un village rural francilien
- Tomorrow, a more energy-saving city ? In Planning an urban public services : the indispensable alliance
- La production photographique de l'évolution paysagère.
- Vers un service public de recharge pour véhicules électriques ? Bilan de l'expérimentation SAVE dans les Yvelines
- Quitter la métropole parisienne: des avantages résidentiels aux avantages économiques
- Le mythe des effets structurants des transports a-t-il survécu aux évolutions des théories du développement régional ?