Short driving cycle based on the European real driving. The inspection of in-use cars in order to attain minimum emissions of pollutants and optimum energy efficiency

ANDRE

Type de document
RAPPORT DE RECHERCHE
Langue
anglais
Auteur
ANDRE
Résumé / Abstract
The in-actual use data collected within the DRIVE-MODEM European Research project are used to build a short driving cycle to be used within a test procedure for Inspection of in-use vehicles. From the analyses of distributions derived from in-actual-use data, the probable ranges of various parameters are defined: duration, length, number of kinematic sequences of each type, average speed, stop rate, and idling relative duration. Simulations have been processed according to the predefined criteria , allowing the construction of a short driving cycle, representative of the European traffic, and derived from real driving data. This short driving cycle is not an average trip but corresponds to a relatively high number of existing trips. It is composed of 3 urban and one road real kinematic driving sequences plus an end-trip idle sequence. In this manner, it was possible to integrate extra-urban conditions within a short cycle, even if the cycle does not include any motorway kinematic sequence. RESENG .Les données enregistrées à bord de véhicules en conditions réelles d'utilisation, lors du programme de recherche européen DRIVE-modem sont analysées en vue de la construction d'un cycle de conduite court, devant être utilisé pour la mesure des émissions de polluants sur banc d'essais dans le cadre d'une procédure d'inspection des véhicules. Les différents paramètres de ce cycle sont définis à partir des distributions de nombreux paramètres: durées, longueur des trajets, vitesses, fréquence et durée des arrêts. Le cycle est ensuite construit par simulation respectant les différents critères prédéfinis. Ce cycle est dérivé de données réelles sur la conduite en Europe. Le cycle court n'est pas un trajet 'moyen', mais correspond à un nombre relativement élevé de trajets existants. Il est composé de 3 séquences cinématiques réelles urbaines, une séquence routière et une séquence de ralenti de fin de trajet. De cette manière, le cycle intègre les conditions urbaines et extra-urbaines, bien que ne comportant pas spécifiquement de séquences caractéristiques de la conduite autoroutièreMots clés libres : cycle de conduite ;emissions de polluants ;voitures particulieres ;usages reels ;conditions de fonctionnement ;inspection., RAPPORT DE CONTRAT

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